יום ראשון, 10 בספטמבר 2017

פוליטיקה וזכויות אדם

                                                             מאת: עמוס גבירץ
   כאשר ישראל כבשה את דרום לבנון (1982 עד 2000), צה"ל לא הפקיע אדמות, לא הוקמו התנחלויות ולא שדדו 80% ממימיהם. שם ישראל לא ניסתה לספח את השטחים הכבושים לתחומה. בגדה המערבית ובגולן ישראל רוצה לספח את כל או חלק מהשטחים הכבושים. חלק נכבד מהפרות זכויות האדם בגדה המערבית נעשה בשירות המטרה הזאת: דחיקת הפלסטינים לטריטוריה מצומצמת ככל האפשר. מזה נובע שוד קרקעות, הרס בתים, הקמת התנחלויות,שוד המים, גירושים וכו'. דברים שאין להם קשר לביטחון ישראל. כאשר אתה נאבק נגד הפרות זכויות האדם האלה, ממילא אתה נאבק נגד מדיניות הסיפוח של כל ממשלות ישראל, מאז 1967.
   אם גדי טאוב היה מתעמק במעשיהם של ארגוני זכויות האדם, לא היה יכול לכתוב את מאמרו: "פוליטיקה כתרפיה" (הארץ,25.8.17). אם גדי טאוב היה מתלווה לפעילים של "תעאיוש" בליווי חקלאים פלסטינים לאדמותיהם, היה מתוודע לתקיפות של מתנחלים המנסים להשתלט על אדמות לא להם. היה מתוודע להתנהגות חיילי צה"ל שברוב המקרים מגבים את המתנחלים, במקום לעצרם. אם היה קורא את הדו"ח של טליה ששון על המאחזים הבלתי מורשים, היה מתוודע לתופעה מוזרה: משרדי ממשלה מממנים פעילות לא חוקית של התנחלויות לא מורשות, שפעמים רבות מוקמות על אדמות פרטיות של פלסטינים! אם ג. ט. היה בודק את פעילות "הוועד נגד הריסת בתים" ושל "רבנים לזכויות האדם", היה מגלה שבשנות השבעים המוקדמות צה"ל הפקיע את סמכות ועדות התכנון והבנייה מידי הוועדות המקומיות הפלסטיניות והעבירן לידיו. הוא היה מופתע לגלות שצה"ל כמעט ולא מאשר בניה באזורי C של הגדה המערבית, וכאשר פלסטינים נאלצים לבנות ללא היתר, הוא הורס את בתיהם. אם ג. ט. היה בודק את פעולתם של כל ארגוני זכויות האדם בדרום הר חברון היה מגלה שצה"ל גירש פלסטינים מ-12 כפרי מערות ב-1999 – בהחלטת ביניים בג"צ איפשר את חזרתם - ועד היום הוא מנסה לשכנע את בג"ץ לאשר את גירושם של שמונה מהם. אם ג. ט. היה מתלווה לפעילות "מחסום ווטש", היה מגלה שצה"ל הרס את כל מבני המגורים של קהילות שלמות בבקעת הירדן. הוא היה מתוודע להריסת הבתים להחרמת טרקטורים ומיכליות מים, הכל כדי לעודדם לעזוב את מקומות מגוריהם. באותו הקשר הוא היה רואה איך בשנה האחרונה הגיעו מתנחלים צעירים והקימו מאחזים לא מורשים ועכשיו הם תוקפים רועים פלסטינים כאשר אלה יוצאים עם עדריהם למרעה. כמובן, שבמקום למנוע מהם להקים את מאחזיהם, צה"ל מגבה אותם בשטח. אם ג. ט. היה קורא או מתלווה לפעילי "כרם נבות" ומעקב ההתנחלויות של "שלום עכשיו", היה רואה את השיטתיות של ההשתלטות על אדמות הפלסטינים. לא צריך להיות פעיל זכויות אדם, כדי לשאול: איך זה שאוכלוסייה של 380,000 מתנחלים מקבלת יותר מ-80% ממימי הגדה המערבית, בעוד 2,700,000 פלסטינים צריכים להסתפק בפחות מ-20% מהמים.
   מכיוון שהפלסטינים ב"טיפשותם", אינם משלימים עם מעשיה של ישראל ומעזים להתנגד, מתחיל התפקיד הביטחוני של צה"ל... זה כמובן מנוצל לעוד שוד אדמות ועוד לחץ על פלסטינים להצטמצם לשטחים קטנים יותר, או לעזוב את הארץ.  

   צודק ג. ט. שהרקורד של הפלסטינים בשמירת זכויות האדם אינו מרשים. אבל כל הפרותיהם אינם מנשלים את בני עמם מארצם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה