יום ראשון, 15 בינואר 2017

                                                 ציונות וגזענות
                                                     מאת:עמוס גבירץ
   בפעם הבאה שיעמוד נציג מדינה ערבית בעצרת הכללית של האו"ם ויבקש מהעצרת להכריז שוב על הציונות כצורה של גזענות, הוא יקריא רשימה ארוכה של מעשים של ממשלות ישראל, כדי לבסס את בקשתו.
   הוא יספר על אלפי בתים שנהרסו, תוך שלילת הזכות לקורת גג מבני אדם, שכל חטאם שנולדו ערבים תחת שלטון ישראל; הוא יספר על ממשלת ישראל וכנסת ישראל שהעבירו חוק שמותר לשדוד אדמות מפלסטינים, אם השודדים הם מתנחלים יהודים; הוא יספר על הכפר הבדואי אום אל חירן, שתושביו התיישבו בו בהוראת נציגי ממשלת ישראל וכעבור 60 שנה באו נציגי ממשלת ישראל לגרש את תושביו כדי להושיב יהודים תחתם; הוא יספר על גזל האדמות האדיר מאזרחים שכל חטאם שהם ערבים במדינת היהודים; הוא יספר על בדואים שמדינת ישראל הכריחה לעבור לחיות בעירות, תוך גזילת אדמותיהם; הוא יספר שמשטרת ישראל הקימה יחידה מיוחדת – "יואב" – כדי להילחם בבדואים בנגב; הוא יספר על בדואים שסולקו מכפריהם באזור E1 כדי ליישב במקומם יהודים; הוא יספר על הגירושים של פלסטינים מכפריהם בדרום הר חברון; הוא יספר על ההתעללות הבלתי פוסקת בפלסטינים בבקעת הירדן; הוא יספר על ההפליה הבוטה בחלוקת המים בשטחים הכבושים בין המתנחלים לפלסטינים; והוא יספר עוד הרבה סיפורים דומים לאלה.
   הוא יגיד שמספר קטן עד ייאוש של ישראלים ניסו להתנגד למעשים הגזעניים-לאומניים האלה של ממשלות ישראל לדורותיהן. הוא גם יגיד, שרוב המקרים עליהם ידבר כמעט ולא דווחו בתקשורת הישראלית.
   ואני שומע בעיני רוחי את זעקות השבר של נציגי ממשלת ישראל בעולם ובארץ. ואני שומע בעיני רוחי את זעקות השבר של כלל אזרחי ישראל. אנטישמיות! תהיה הזעקה. אבל הוא לא יעשה מעשה אנטישמי. הוא פשוט ימנה את מעשיהן של ממשלות ישראל אחד לאחד ויראה שהם כולם מעשים גזעניים-לאומניים.
   היום שולטת בישראל ממשלה שאיבדה את הבושה. לא איכפת להם לעשות באופן גלוי מעשי שוד וגזענות. החשבון היחידי שמדריך אותם הוא, אם הממשל האמריקאי יגן על מעשיהם או לא. ממשל שרק בסוף דרכו נמנע מלתת הגנה מוחלטת למעשיהם, זוכה לחרפות וגידופים. לחרדתי הרוב המוחלט של הישראלים הולך בעיניים עצומות אחרי הממשלה הנוראית הזאת. רק מתי מעט מרימים את קולם נגד מעשי הזוועה של ממשלת ישראל. ביום השילם נשמע את זעקת הקוזק הנגזל...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה