יום שני, 23 בינואר 2017

                               "הכה ביהודים והצל את רוסיה"
                                              מאת: עמוס גבירץ
   נזכרתי בקריאת הקרב של פורעי קישינב (1903), ביום הקשה הזה של הרס הבתים באום אל חירן, שנגמר עם שני הרוגים. ראש ממשלת ישראל נמצא במצוקה קשה. חקירות מעשי השחיתות שלו, יכולות לגרום לסילוקו מתפקידו ואולי אף לשלחו למאסר. אז חייבים להסיט את תשומת הלב הציבורית ממעלליו. במצב זה מה יותר קל מאשר להבעיר את אש השנאה בין יהודים לערבים במדינה. בנוסף, פינוי עמונה מתקרב, וכדי להרגיע את שודדי הקרקעות מעמונה ותומכיהם, צריכים להראות "איזון". אז הורסים גם לערבים. קודם הרסו בקלנסווה ועכשיו הרסו לבדואים באום אל חירן.
   נולדתי בארץ וכמו כל בני דורי והדורות שנולדו כאן אחרינו, למדנו בשיעורי ההיסטוריה היהודית על האפליה השיטתית והרדיפות הבלתי פוסקות, שסבלו היהודים בארצות העולם בהן חיו כמיעוט. וזאת היתה אחת מהמטרות המרכזיות של הציונות. ליצור מדינה, בה היהודים יהיו אזרחים רצויים ולא יסבלו מאפליה ורדיפות. אנחנו לא חווינו על בשרנו מה זה להיות אזרח שנוא ולא רצוי בארצו. כבר כנער בבית הספר למדתי לחרדתי, שלמדינת ישראל יש מיעוט שנוא ולא רצוי. אז זה היה בדמות הממשל הצבאי שהוטל על אזרחי ישראל הערבים. זה לווה בגזל מסיבי של אדמות.
   ניתן היה לחשוב שהפרק האפל הזה בהיסטוריה של המדינה הצעירה, בא לסיומו עם ביטול הממשל הצבאי ב-1966. לצערי לא כך הדבר. לאורך שנים אנחנו רואים מדיניות מוסתרת, של כל ממשלות ישראל, הדואגת לצמצם ככל הניתן את שטחי המחייה של אזרחי ישראל הערבים פלסטינים. אנחנו רואים מדיניות אפליה כמעט בכל שטחי החיים. כל אלה נעשים בשקט וללא הבלטה כך שהחיים נמשכים ברמת סבירות המונעת התפרצויות.
   היום אוכלוסיית המיעוט שסובלת ממדיניות הממשלה יותר מכל, הם הבדואים בנגב. לממשלות ישראל יש מדיניות לרכז את כל הבדואים בנגב לעיירות. אז מונעים הכרה בכפריהם על כל המשתמע מכך: מניעת מים זורמים, מניעת חשמל, מניעת אישורי בנייה ומניעת שירותים מוניציפאליים; והנורא מכל, הריסת בתים (ב-2016 הרסו 1136 בתים), הגבלת שטחי מרעה והשמדת יבולים.
   כל ישראלי שנולד בארץ, אם הוא רוצה להבין, מה זה להיות אזרח נרדף ולא רצוי בארצו, צריך לבוא לנגב וללמוד על הנעשה שם. בדרך כלל הורסים בית או שניים בכפר וכך מונעים פריצת סערות ועימותים. וזה מצליח. עובדה התקשורת העברית מתעלמת מהנעשה בנגב. רק כאשר קורית התנגשות קשה עם הרוגים, היא מביאה את המלחמה החד צדדית – של ממשלת ישראל נגד אזרחיה הבדואים - שמתנהלת בנגב, למרכז תשומת הלב.
   את זה מבין ראש הממשלה נתניהו בשעת מצוקתו. אז מסלימים את המלחמה החד צדדית של ממשלת ישראל נגד אזרחיה הערבים-פלסטינים, וכך מנסים להסיט את דעת הקהל ממעשי השחיתות של נתניהו, ולחזק את תמיכת הימין הלאומני בהמשך שלטונו. "הכה בערבים והצל את נתניהו"...      


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה