יום חמישי, 15 בדצמבר 2016

                         הם לא מסכנים – הם שודדים
                                            מאת: עמוס גבירץ
   עכשיו הכול מתבהר. כל זעקות ה"קוזק הנגזל" של מתנחלי עמונה ותומכיהם, לא היו בגלל "גרושם" מבתיהם, אלא על הזכות ה"חוקית" להתיישב על אדמות פרטיות של פלסטינים. הרי זאת מהות "הפשרה" שהושגה עמם. הם יעברו לאדמות פרטיות אחרות של פלסטינים – לגביהן בג"צ לא הכריע - תמורת הימנעותם מהתנגדות אלימה למעבר. זה בתנאי שהכנסת תעביר חוק שנותן הכשר לשוד הקרקעות, אותו הם מבצעים בהתיישבותם.
   שוב ישראל מבצעת הצגה למדינות הידידותיות לישראל, שמתנגדות למפעל סיפוח השטחים הכבושים לישראל.
   לאחר מלחמת 1967, החלה ישראל במדיניות לא מוכרזת של סיפוח השטחים הכבושים. היה ברור שכל המדינות הידידותיות לישראל מתנגדות לכך. לכן החלו במדיניות של הטעיה. לא הכריזו רשמית על כוונה לספח שטחים, אבל החלו בהקמת התנחלויות, ביוזמות פרטיות וממשלתיות. צה"ל גויס למשימה והחל להקים היאחזויות נח"ל בשטחים הכבושים, שלאחר כמה שנים אוזרחו. לצד ההתנחלויות החלו לקבוע שטחי אש כדרך להשתלטות על שטחים נרחבים. שמורות טבע ואתרים ארכיאולוגיים, גם אם היו על אדמות פרטיות, היו עוד דרך להשתלט על שטחים. הכרזת אדמות כאדמות מדינה, היתה פריצת דרך בעזרתה ישראל השתלטה על שטחים נרחבים. השתלטות על אדמות שרישומן בטאבו לא הוסדר, בעזרת הגבלות גישה אליהן, ניתן להכריזן כאדמות מדינה, לאחר שלא עובדו מספר שנים. צורכי ביטחון, הם תירוץ מוכר לגזל נרחב של אדמות.
   כל המעשים האלו עומדים בניגוד לחוק הבינלאומי. אז מצאו פיתרון ליברלי, פתחו את שערי בית המשפט העליון בפני האוכלוסייה הכבושה. עכשיו שבה"מ הישראלי מטפל בפעולות האלו, אין דריסת רגל לבית המשפט הבינלאומי בהאג, המנוע מלטפל במה שבית המשפט המקומי מטפל.

   מסתבר שכל האמצעים האלה לא הספיקו. התעקשותם של אנשי "גוש אמונים" להתנחל במקומות בהם יש אוכלוסייה פלסטינית צפופה, גרמה לכך שהם פשוט התיישבו על אדמות פרטיות של פלסטינים. את זה שום מניפולציה חוקית לא יכלה לפתור. עכשיו בעזרת יכולתם להפיל את הממשלה, הם יכולים להעביר בכנסת חוק, שבפעם הראשונה יאמר בגלוי, שלמדינת ישראל מותר לשדוד אדמות מפלסטינים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה