יום שני, 15 בפברואר 2016

487 - הרס בתים בבקעת הירדן


שלום לכולם
   הפעם אני שולח דו"ח שכתבו פעילות מחסום ווטש לאחר ביקורם בבקעת הירדן. אגב, למחרת היו עוד הריסות בבקעת הירדן.
                                        
אל תגידו לא ידענו
פנים אל פנים מול ההסתה
   מה גורם לצעירים פלסטינים לצאת עם סכינים מהבית? מה דוחף נהג משאית בן 54 להיכנס  בקבוצת חיילים הממתינה לטרמפ בצומת?
   הרי לכם, למשל:
   ג'יפתליק – 2 בתים ו-3 דירים נהרסו עם שחר והותירו 18 בני אדם, ביניהם 4 תינוקות ועוד 3 ילדים חסרי בית
   ג'יפתליקצינור ראשי, נחתך ונהרס על ידי המנהל האזרחי והותיר  52 משפחות (300 איש) מדרום-מערב לג'יפתליק, ללא מים.
   פסאילראיתי את ההסתה בעיניו של זכריה , בנה בן ה-8 של הג'ר. 4 פעמים הרסו את ביתו של זכריה בפסאיל, בפעם האחרונה היה זה בעיצומו של גל החום הנורא באוגוסט השנה. משפחתו של זכריה גורשה ב-48 מעין ג'די. לאחר מכן גורשה מיריחו ומנועימה. עכשיו אומרת אמו "בעין אללה, אין לנו יותר לאן ללכת !"  ואפילו אדמת הטרשים הזו לא מביאה להם שקט. אנו שואלות את הג'ר במה אנחנו יכולות לעזור, והיא מחייכת בביישנות ואומרת "לא, לא, אלחאמדללה שבאתן". אך עיניו של זכריה רושפות.
בפסאיל הרס הצבא אוהל מגורים אחד , בית ל-4 מבוגרים ו-4 ילדים, דיר כבשים אחד ו...מבנה שירותים מסריח אחד! האוהל, אגב, נתרם על ידי האיחוד האירופי כחודש אחרי ההריסה הקודמת.
   כרזליה – (דיווח של ראג'אא) הרס בתיהם של 2 משפחות  - 25 בני אדם. ראג'אא מתחננת "תעשו משהוהאנשים עומדים סביב ההריסות בגשם ואין להם שום מסתור "
   אל מקסר – (ליד מחסום חמרה) – ביום חמישי 4.2.16 הרסו הבולדוזרים 2 מבני מגורים , בתיהם של 21 בני אדםנשים וגברים , תינוקות וזקנים, ו-2 דירי צאן. הצלב האדום תרמו אוהל קטן. היום בשעה 9.00 בבוקר הגיעו שוב הבולדוזרים והרסו את האוהלון של הצלב האדום ואת כל מה שנשארעוד אוהל מגורים. והאב, ניד'אל, סופק כפיים ושואל "שו בנסאווי?" (מה נעשה  עכשיו?). לא נותר כלום !! בנותיו עומדות בגשם, ללא מחסה, הצאן, צמרו נוטף מים  סביבן , וכולם, כולם מביטים אלינו בייאוש...
... אלה הם עוללות צבא הכיבוש בבוקר אחד ויחיד בבקעת הירדן. כל ילד וילד מאותן משפחות שחווה את הגעת הבולדוזרים והג'יפים הצבאיים עם שחר לא זקוק לרשתות החברתיות כדי לשנוא ולשנוא ואין ממריץ חזק יותר מהייאוש.
   ...ואם זאת חקלאים שהראו לנו את הדרך לצינורות השסועים חיכו לנו בחוזרנו עם ארגז חצילים, מתנה.

בקעת הירדן , 10.2.2016 מדווחות נורית פופר, דפנה בנאי ורג'אא נטור

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה