יום שני, 27 בינואר 2014

398 - שוב הרסו את אל-עראקיב


   ביום שני 20.1.2014 הגיעו נציגי הממשלה מלווים בכוח משטרתי והרסו שוב את הכפר הבדואי בנגב, אל עראקיב. המשטרה עצרה את אחד התושבים ושחררה אותו למחרת. למחרת נעצר תושב נוסף.
 

398 - צה"ל הרס בתים בבקעת הירדן


   ביום שני 20.1.2014 הורה צה"ל לתושבי הכפרים הפלסטינים שבבקעת הירדן, איבזיק (צפונית לטובס)  וחירבת ירזה (מזרחית לטובס), לפנות את כפריהם לזמן מה, בגלל אימוני הצבא באזור. התושבים סירבו. צה"ל קיים את אימוניו בקרבתם, והתושבים נאלצו להישאר סגורים בבתיהם.
   ביום רביעי 22.1.2014 הרס צה"ל שני בתי מגורים באיבזיק ושני בתי מגורים בחירבת ירזה. כמו כן הרס צה"ל עוד 16 מחסות לבעלי חיים בשני הכפרים.

יום שני, 20 בינואר 2014

397 - הריסת בית בנגב


   ביום רביעי 15.1.2014 הגיעו נציגי הממשלה, מלווים בכוח משטרתי, והרסו בית בכפר הבדואי וואדי אל נעם שבנגב.

397 - חבלה בעצי זית בדרום הר חברון


   ביום שני 13.1.2014 משפחה פלסטינית מהכפר הפלסטיני תוואני, שבדרום הר חברון, גילתה בבוקר עשרים עצי זית שניזוקו קשות בידי מתנחלים, כנראה בלילה. החלקה נמצאת סמוך לכביש 317. זאת לא הפעם הראשונה שבה מתנחלים פוגעים בחלקה הזאת. לפני חודשיים פגעו בעשרה עצים פגיעה דומה.

יום שישי, 17 בינואר 2014


                        האיראנים יכולים להודות לממשלת נתניהו
                                            מאת: עמוס גבירץ
   בכל ההמולה סביב דבריו הפוגעניים של שר הביטחון כלפי מזכיר המדינה האמריקאי, והפרובוקציה הקבועה של עוד תכניות בניה בשטחים הכבושים, נשכח הדבר החשוב ביותר. הסכם הביניים עם איראן לגבי פרויקט הגרעין שלה, נראה כמקל על אירן, בדרכה ליצירת פצצה גרעינית. נראה לי, שארה"ב שכנעה את הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן להיכנס למשא ומתן לשלום, מבלי להפסיק את פעולות ישראל להעמקת הכיבוש, בהבטחה שרק התקדמות אמיתית בדרך לסיום הכיבוש, תביא ללחץ אמריקאי אפקטיבי לעצירת פרויקט הגרעין האיראני.
   יש בעיה עם התיאוריה הזאת מכיוון שזה גם אינטרס אמריקאי למנוע מאיראן נשק גרעיני. ראינו שרק אחרי שאירופה, הודיעה על ההבחנה בין מוצרי ישראל למוצרי ההתנחלויות, הסכים נתניהו להתחיל במשא ומתן עם הפלסטינים. הודעת האירופים שלא יסכימו להשתתפות מוסדות אקדמאים ישראלים מהשטחים הכבושים, או הקשורים בהם, בפרויקט המחקרים 2020, נראתה כעוד לחץ על ישראל להתקדם במשא ומתן. כך גם החלטת האגודה ללימודים אמריקאים בארה"ב להחרים את האקדמיה הישראלית, כולם מהווים אות הזהרה לישראל שהמשך סרבנות השלום שלה יעלו לה ביוקר.
   אכן קשה לאמריקאים להפעיל לחץ מספיק עם נושא הנשק הגרעיני של איראן, פשוט מכיוון שאז הם פוגעים גם באינטרס שלהם. לכן עשו הסכם ביניים חלש, כאזהרה לישראל, אבל לא כזה שבאמת יאפשר לאיראן ליצור את הפצצה. לדעתי הם נתנו "אור ירוק" לאירופאים להפעיל איומים, שכבר שנים לא העזו לממש, וכך גם עם האגודה ללימודים אמריקאים.
   סרבנות השלום של ממשלת נתניהו, פוגעת באינטרסים האמריקאים במזה"ת וביחסים המיוחדים איתם וגורמת לאמריקאים להסיר הגנות שהם נותנים לישראל לאורך שנים, בזירה הבינלאומית ובכך מהווה סכנה לביטחונה וקיומה של ישראל.
   ממשלת נתניהו צריכה להחליט מה יותר חשוב לה: המשך הכיבוש, או הביטחון הקיומי של ישראל.
   האיראנים יכולים רק להודות לממשלת נתניהו...

 

יום שני, 13 בינואר 2014

396 - צה"ל הרס את חירבת עין קרזיליה בבקעת הירדן


   ביום רביעי 8.1.2014 באו כוחות צה"ל והרסו את הכפר הפלסטיני חירבת עין קרזליה (כפר מוסלמי סופי) ליד ההתנחלות משואה, שבצפון ביקעת הירדן. 27 נפשות נותרו ללא קורת גג. החיילים הרסו גם את הצינור שהוביל מים לתושבים מהמעיין הסמוך.
   לפני כשלוש שנים צה"ל הורה להם לעזוב את המקום, והעילה הייתה שזהו שטח צבאי. משהתברר שזה אינו שטח צבאי, הכריזו על שמורת טבע, ובתואנה זו הרסו את הכפר. לפני כשנה הוקם מאחז לא מורשה, גדי שמו, ליד הכפר.
   תחקירן בצלם שצילם את הריסת הכפר נעצר ושוחרר לאחר שעה וחצי.

 

יום שני, 6 בינואר 2014

395 - הרס שכונת בדואים מהג'הלין בגדה המערבית


   ביום שלישי 24.12.2013 הגיע כוח צה"ל מלווה בשלושה בולדוזרים והרס שכונה בדואית (של שבט הג'הלין) ליד הכפר הפלסטיני עין איוב (צפון מערב לרמאללה). החיילים הרסו 21 מבנים, מהם 14 מבני מגורים. 61 נפשות נותרו ללא קורת גג.
 

 

    ביום חמישי 2.1.2014 הגיעו נציגי הממשלה, מלווים בשוטרים, לכפר הבדואי וואדי אל נעם שבנגב והרסו שני בתים. 11 נפשות נותרו ללא קורת גג.