יום ראשון, 2 במרץ 2014


במוסף הארץ מ-21.2.2014 פורסם מאמר, "נקמה קדושה", מאת תומר פרסיקו. המאמר פורסם לציון 20 שנה לטבח שעשה גולדשטיין במערת המכפלה בחברון. המאמר מנסה להסביר את תורתו של הרב יצחק גינסבורג שהעלה את מעשה הרצח לדרגה אלוהית.

                                         מעורר חלחלה

   תיאור תורתו של הרב גינזבורג מעורר חלחלה. הנה הוגה המסיר את המעצורים שמציב המוסר ומעלה את הנקמה והרצח לדרגה אלוהית, ואגב כך, הופך את אמונתו הדתית לנפשעת ומסוכנת. ההיסטוריה מלאה ברוצחי המונים שמאחוריהם היו הוגים שנתנו להם שחרור מכבלי המוסר. הרב גינזבורג מצטייר מהכתבה כעוד אחד מהוגים אלה.

   מי שרוצה לחזור אל הטבע צריך גם להחזיר את מערכות האינסטינקטים, המונעות השמדה עצמית כתוצאה ממלחמות של בני אותו המין. כאשר האדם החל להשתמש בטכנולוגיה והתחיל להשתמש בכלי הרג, האינסטינקטים שמונעים טבח בתוך המין נעשו לא רלבנטים. כאן נכנסה המערכת המוסרית, שמילאה את החסר. החולשה של זו, שהיא תבונית, מה שמאפשר לאדם לבחור בין הישמעות לציוויי המוסר, או לא להישמע. האינסטינקטים לעומת זאת טבועים בחיה וכופים עצמם עליה. כך שכל התורה של חיתיות, הנותנת דרור לנקם והרג היא בעייתית

   אני חושש, שמי שמעלה את ה"חיתיות" והנקם לדרגת קדושה המקרבת לאלוהות, קרוב יותר לכת השטן מאשר לתורת ישראל.

   גינזבורג ודומיו הופכים את הדת היהודית למסוכנת לאנושות. צריך לזכור, אלה ששחררו עצמם מכבלי המוסר, לא רק פגעו באויביהם החיצוניים אלא גם באויביהם הפנימיים. די אם נזכור שהנאצים בגרמניה כלאו את מתנגדיהם במחנות הריכוז והוציאו להורג רבים מהם, והוסיפו ורצחו חולי נפש ובעלי פיגור שכלי; וחשוב לזכור את בעלי האידיאולוגיה הנשגבת – קומוניזם – שבשם האידיאולוגיה שיחררו עצמם מכבלי המוסר וטבחו מיליונים מבני עמיהם. בדומה להם אם חס וחלילה יגיעו מאמיניו של גינזבורג לשליטה בארץ, זה מה שהם יעשו למתנגדיהם מבית.   

   הנורא מכל הוא שבמקום להוקיע את האיש ועדת מאמיניו מתוכנו, ממשלות ישראל מסבסדות אותם ומגינות עליהם, כדי שיוכלו לעסוק במעלליהם!

 

                                                                                                              עמוס גבירץ

   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה